Funkcja IOD
Przejęcie funkcji IOD – czyli kompleksowy outsourcing
Państwo skupiają się na biznesie, my skupiamy się na ochronie danych osobowych.
Wyróżnia nas ponad 10 lat doświadczenia. Funkcję IOD (dawniej ABI – Administrator Bezpieczeństwa Informacji) pełnimy w wielu podmiotach już od 2010 roku. Chętnie udostępnimy referencje.
Realizujemy wdrożenia w taki sposób, że firma/organizacja rozwija się biznesowo i skupia się na swojej głównej działalności a my realizujemy wdrożenie „RODO” w sposób kompleksowy ale prawie przezroczysty.
Obsługujemy takie podmioty jak:
- placówki oświatowe
- sądy i prokuratury
- inne instytucje i podmioty publiczne
- branża reklamowa (outdoor oraz internet, w tym social media)
- placówki medyczne
- instytucje szkoleniowe
- moda i fotografia (wizerunek)
- oraz wiele innych
Outsourcing funkcji IOD (Inspektora Ochrony Danych) to sprawdzona i akceptowana przez UODO forma przejęcia obowiązków związanych z ochroną danych osobowych. Usługa ta poprzedzona jest wykonaniem audytu oraz wdrożeniem zaleceń oraz wymaganej dokumentacji w zakresie danych osobowych.
Zalety powierzenia nam funkcji IOD
Racjonalizacja kosztów funkcjonowania
Koncentracja sił i środków na zasadniczych celach działalności
Dostęp do specjalistycznej wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych
Stała obsługa i monitoring procesów przetwarzania danych
Do przykładowych zadań realizowanych w ramach usługi należą:
Monitorowanie przestrzegania RODO
Monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii oraz prawa polskiego o ochronie danych oraz polityk administratora w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków;
Przejęcie odpowiedzialności
Przejęcie odpowiedzialności w zakresie zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony Danych Osobowych identyfikacja i aktualizacja zbiorów danych osobowych
Wsparcie Zamawiającego
Wsparcie Zamawiającego w przeprowadzeniu oceny skutków planowanych operacji przetwarzania dla ochrony danych osobowych oraz monitorowanie jej wykonania
Identyfikacja i aktualizacja zbiorów danych osobowycha
Weryfikacja klauzul zgód
Weryfikacja klauzul zgód na przetwarzanie danych osobowych oraz klauzul obowiązków informacyjnych, a w razie potrzeby przygotowanie niezbędnych zmian lub opracowanie właściwych dokumentów i klauzul
Analiza
Analiza stosowanych przez Zamawiającego techniczno-organizacyjnych środków ochrony, bezpieczeństwa fizycznego oraz informatycznego związanych z przetwarzaniem danych osobowych
Prowadzenie rejestru
Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych
Wsparcie w zarządzaniu
Wsparcie w zarządzaniu upoważnieniami do przetwarzania danych osobowych
Zarządzanie ewidencją
Zarządzanie ewidencją osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych
Prowadzenie korespondencji z organem nadzorczym
Opracowanie szkoleń
Opracowanie szkoleń w wersji elektronicznej dla pracowników z zakresu ochrony danych osobowych
Udział w kontrolach
Udział w kontrolach organu nadzorczego oraz współpraca z organem nadzorczym
Nadzorowanie
Przygotowanie, weryfikacja lub opiniowanie umów powierzenia przetwarzania danych
Pełnienie funkcji punktu kontaktowego
Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 RODO, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach
Reprezentację ADO
Reprezentację ADO podczas kontroli inspektorów UODO
Zgłaszanie naruszenia
Nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia – zgłaszanie organowi nadzorczemu, naruszenia przetwarzania danych
Analiza sytuacji
Analiza sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych w systemie informatycznym
Rekomendowanie zmian
Opracowanie szkoleń w wersji elektronicznej dla pracowników z zakresu ochrony danych osobowych
Udział w kontrolach
Rekomendowanie zmian mających na celu minimalizację ryzyka wystąpienia sytuacji naruszenia ochrony danych
Audyty bezpieczeństwa
Wewnętrzne okresowe i incydentalne audyty bezpieczeństwa
Audyt bezpieczeństwa danych osobowych
W celu wdrożenia Polityki Bezpieczeństwa, Instrukcji Zarządzania Systemami Informatycznymi oraz innych dokumentów wymaganych prawem, niezbędne jest poznanie procesów w ramach których przetwarzają Państwo dane osobowe. Po zakończeniu czynności audytowych, definiowane są Państwa potrzeby oraz działania jakie należy podjąć, aby przystosować proces do przetwarzania danych osobowych zgodnie z wymogami ustawowymi do Państwa działalności.
Wdrożenie dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych
W ramach usługi przygotowujemy i wdrażamy dokumentację w postaci:
- polityki bezpieczeństwa danych osobowych,
- instrukcji zarządzania systemami informatycznymi,
- upoważnień do przetwarzania danych osobowych oraz ich ewidencji,
- wzorów umów powierzenia danych osobowych z podmiotami współpracującymi z Państwa firmą,
- aktualizacji regulaminów usług, klauzul zgód na przetwarzanie danych osobowych, klauzul obowiązku informacyjnego,
- polityki prywatności,
- innych dokumentów i formularzy związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Szkolenie z Ochrony Danych Osobowych oraz pełnienia funkcji IOD
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich pracowników przedsiębiorstwa, przetwarzających dane osobowe. Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy, pozwalającej na przystosowanie procesów przetwarzania danych osobowych w przedsiębiorstwie do wymogów RODO oraz Ustawy o ochronie danych osobowych.
Program szkolenia jest elastyczny i dostosujemy go do Państwa potrzeb.
Szkolenie ma charakter warsztatów oraz otwartej dyskusji. Nasi trenerzy chętnie dzielą się wiedzą. Przykładami i tematami rozmów są przypadki z życia wzięte, często przeniesione na realia działania Państwa organizacji.
Zachęcamy do kontaktu. Nasz zespół posiada bogate doświadczenie w przygotowywaniu kompleksowych Systemów Ochrony Danych Osobowych. W razie potrzeby możemy udostępnić referencje z różnych obszarów działalności.
Zadowolonych klientów
Lat doświadczenia
Szkoleń branżowych
Audytów bezpieczeństwa